skip to Main Content

Tänkte dela med mig lite av lite erfarenheter om prestationsutveckling som jag har tagit till mig under åren så håll utkik för det kommer lite blandade inlägg framöver. Första tänkte jag beskriva på ett enkelt sätt(så jag försöker framföra det mesta) vad prestation är.

Föreställ dig att du står inför det där avgörande ögonblicket, du skall snart gå in till det avgörande mötet för att stänga den största affären i företagets historia eller du skall ut på ett fullsatt Gamla Ullevi för att säkra SM-titeln i fotboll inför 17 000 förväntansfulla och krävande supportrar. I båda fallen har du förberett dig för detta under lång tid du vet att du har chansen att lyckas med det som du vill. Du är säkert lite pirrig i magen och lite orolig för hur det skall gå, kanske har du byggt upp en bild av att det kommer gå eller i värsta fall att du nu kommer tappa affären eller guldet, vilket gör dig orolig, spänd och nervös. Om du kommer lyckas eller inte beror delvis på din prestation, men om du lyckas eller inte kommer också vara ett resultat av en mängd olika prestationer från andra, omständigheter som du själv inte kan styra över. I affärsfallet handlar det om andra konkurrenter och deras agerande, produkter och tjänster samt om kunden gillar dig eller inte samt en mängd andra yttre faktorer som ligger utanför din kontroll. I fotbollsfallet finns även där konkurrenter i form av motspelare samt dina egna medspelares prestationer samt i viss mån tur och otur.

Back To Top

Vi använder cookies för att ge dig den bästa online-upplevelsen. Genom att godkänna accepterar du användningen av cookies i enlighet med vår cookie policy.